en chokladbit - hur många äppel?

Jag har inte riktigt känt för att skriva på några dagar. Det betyder inte att jag inte har haft något att säga - jag har mycket att säga, men allt kan man kanske inte slänga ur sig. Så nu följer lite update...

Det har varit jätte varmt att jobba i det här vädret, men jag klagar inte. Jag älskar solen och värmen, men kanske inte såå överdrivet varmt :)
Idag och resten av den här veckan skall jag börja klockan 6. Tidigt, tidigt, jag som inte alls är en morgon människa, men istället får jag sluta 2 timmar tidigare, vilket betyder mer tid att njuta av vädret. :D

Idag tog jag min första simtur - skulle antagligen inte gjort det om jag inte hade lovat en gammal bekant att simma med henne. Men det var bra att jag for, det var skönt och nu vet jag att det int kommer att vara ända gången jag simmar i sommar.

Jag vet att jag har varit ganska nere på sistone här på bloggen, men så e d ibland...
SÅ jag tänkte för nån dag sen då jag ville skriva att jag skall göra det först då jag har nå positivt att säga :) Nu har jag varit lite positiv men jag måste bara kommentera EN sak!

VARFÖR?? Alltså jag förstår inte pointen i det? Nu har jag hört på samma tjafs ett par dagar och jag skulle ha lust att bara slänga ur mej: Vem bryr sej!?
Saken handlar alltså om kalorier. Hur mycket kalorier olika saker innehåller, vad som är bra/inte bra.
Jag förstår de som vill gå ner i vikt, har en diet de följer, eller annars bara är intresserad av att veta. Det är helt okej. Men då man ser helt normal ut och får dåligt samvete om man äter en chokladstång på en gång så DÅ är nog något fel.
Idag var det en sådan dag. De satt och diskuterade hur många äpplen man kan äta för att man skall få i sig lika mycket kalorier som på en liten chokladbit.
Jag menar, hallåå!! Jag älskar choklad - så gissa om man fick dåligt samvete när folket runt om en sitter och diskuterar hur dåligt det är - fast det är jätte gott!
Det här skulle jag lätt ha kunnat säga åt dem: "Om ni skall räkna kalorier kan ni göra det någon annanstans. Vem bryr sig. Man äter det man tycker är gott och så ser man till att man tränar och rör på sig. Då mår man som bäst!"
Det är iaf min filosofi! Klart man kan fundera lite vad man äter osv. det gör nog jag också - men man får inte fundera för mycket.
Så bra koll måste man ha på sig själv att man håller sig till en passlig mängd!!
Eller HUR??

Nåjaa, jag la mig inte i deras diskussion - lyssnade snällt istället - och lika bra var det.

Förresten, tänk att en dröm man haft på natten kan ha så stor betydelse för din kommande dag! Har du någongång drömt något som känts så verklig men man vet att det inte har hänt/kommer att hända??
Jag hade en sådan inatt. Det var inte roligt då jag vaknade, jag vart så chockad att jag måste sitta en stund på sängen och fundera igenom det hela. Creepy :/

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0