en vän ♥

sitter och planerar inför sagostunden jag skall hålla imorgon.
Jag läste en liten bok som Håkan Ohlsson har skrivit, en vän.
Jag tyckte det var så fint så jag skrev ner hela här åt er.


"Att ha en vän är jätte fint.
Att vara någons vän är nästan ändå bättre.
Det är som att vakna och känna att solen skiner.

En vän är någon man har roligt med.
Men en vän är mycket mera!
Någon som tänker på en när man är borta.
Någon som håller tummarna när man skall göra något svårt.
Man känner sig aldrig riktigt ensam när man har en vän.

En vän lyssnar på vad man säger och försöker förstå vad man menar.
Men en vän håller inte bara med.
En vän säger emot och får en att tänka efter.

En vän tycker om en fast man varit dum.

En vän lär en att tycka om nya saker,
saker som man annars inte skulle kommit på.
Vän är ett bra ord.
Det är nästan det bästa ordet!

En vän är någon som alltid har tid när man kommer.
Alla kan vara vän med någon,
bara man inte har så bråttom att man inte märker,
när någon vill bli ens vän.

En vän är någon som man har roligt med,
som tänker på en
och lyssnar på en
och säger när man har fel
och som lär en nya saker
och som alltid har tid
Någon som man kan lita på!"

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0