dagens funderingar...

handlar om hur stor påverkan andras funderingar har på en. Och precis som alla andra inlägg jag skriver så tar man åt sig det man vill!! Kom int å klaga till mej, å gå framför allt int runt å säg åt andra att ja pratar skit om nån - för det gör ja int. Det är på egen risk man läser (om ja ska låta hård) :)

Nåjaa, förr var jag en sån som klagade rätt mycket. Allt var jobbit och tråkigt, inget gick som jag ville och inget var bra. Men det var EN person som fick mig att tänka annorlunda. En person som har hjälpt och stöttat mig då allt kändes hopplöst.
Jag fick lära mig att livet blir så mycket tyngre då man fokuserar på de negativa sakerna.
Man skall alltid se från den positiva sidan!!
Det är jätte viktigt - tro mig, jag har provat båda och det är en väldigt stor skillnad!

Därför tycker jag att det är viktigt att man tänker på vad man säger, hur man säger och till vem man säger vad. Allt påverkar. Och jag säger inte att man inte får klaga - alla gör det någon gång, men då man är tillsammans med andra människor kan man välja att kanske inte berätta precis allt man är irriterad på. Det har en otroligt negativ effekt och det för inget bra med sig.
För en tid kanske vännerna finns där och stöttar en, men om det pågår alltför länge, så orkar ingen höra sen.
Jag orkar iaf inte. Jag har helt tillräckligt med saker att fundera på själv. Och det tar ibland kål på mig, så jag vill gärna spara på lite problem.

Nu ända sedan skolan började har jag haft en väldig träningsenergi och tränar mera än vad jag nånsin gjort (utesluter mitt år på Ålsta) och jag mår prima av det.
Så nästa gång du e irriterad och tycker livet e jobbigt, gå ut å gå/springa, lyssna på musik, ta ett pass på ett gym - Man mår bättre av det!!

Så här är ett exempel på en otrooooligt braa låt. Love the way you lie - som är min favvo låt för tillfället. MEN det här är en akustisk och helt annan version. UNDERBAR!! Lyssna hörni!!



(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0