Goodbye fritid - hellou school :(

Jahapp. Finns inga ord för att ens uttrycka hur jag känner just nu. Här har man gått å väntat på schemat, nyfiken som bara vad. Och så får vi det idag och luften tog slut. Totalt i chock - trodde int alls att det var sant, att det ens existerade såna här dagar i vår skola!!

2 "lediga" dagar på 5 veckor - förr var det 2 såna dagar på EN vecka. Och om inte det så hade vi iaf helt rimliga dagar - men NU från halv 9 till halv 5 jag vet int hur många dagar. Och då är det MYCKET föreläsningar OCH mycket arbeten vid sidan om - dvs. hjärnan måste hållas i gång i princip dygnet runt :/ min kommer int å klara det - hittills ha den klara sig just och just...

Och dessutom - vi börjar med FINSKA!! Kollade just att min födelsedag kommer att tillbringas i skolan från halv 9 till halv 5, med de 3 sista timmarna finska - jääiks, vad gör jag åt det?? (tjänstledigt) ;)

Så nu är det dags att säga hejdå till allt extra; volleyboll, zumba, streetjam, extra danslektioner... och ändast leva med skolan, skolarbeten och de fritidsintressen som är "obligatoriska".

Ååh va ja önskar att jag hade en tidsmaskin!!

Och jag vet att det här schemat är för många "ingenting" jämfört med deras eget schema MEN det går inte att jämföra så. Vi är inte vana att ha det så här - det finns inget som heter låånga dagar (några enstaka) så NEJ det hjälper int med att säga "det där är helt normalt för oss" eller "ni e så bortskämda där"!!

Jag hoppas att jag int behöver så mycket sömn under den här perioden - nätterna lär behövas till annat...

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0