A movie from the heart that connects with the heart

Think of an idea to change our world - and put it into ACTION!

Första dagen i högstadiet och det här är uppgiften som 7:de klassisterna får, och de har hela läsåret på sig. Trevor är den enda som tar uppgiften på allvar och han har kommit på en lysande idé. Men är den för bra för att vara sann? Fungerar den verkligen?
Det krävs både mod, styrka och tålamod men också en stark vilja för att den skall gå att förverkliga! Och det visar sig ganska snabbt att det inte är så lätt...

"I guess it's hard for people who are so used to things the way they are - even if they're bad - to change. 'Cause they kind of give up.
And when they do, everybody kind of loses"

Det här är en av de bästa filmerna jag har sett, och jag har sett den flera ggr. Helt klart sevärd! eller väntas lite... den är GULDVÄRD! ALLA borde se den, så har int du sett den - då vet du vilken film du skall hyra/ladda ner nästa gång!

"Sometimes the simplest idea can make the biggest difference"

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer
Postat av: Elias Edström

Du menar pay it forward? Den e ganska bra. Jag diggar Kevin Spaceys insats och hans karaktär är super bra! Finns mycket bra i den filmen! :)

2011-05-01 @ 18:36:24
Postat av: Miriam

Japp! Jag var tydligen lite för ivrig så jag glömde skriva vad den heter :D Tack för påminnelsen :p

2011-05-01 @ 21:02:59
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0