Spotify-dilemmat

Som jag berättade tidigare så är det inget skämt att Spotify skall stänga gratis-tjänsten. Förstås var jag ju rätt så upprörd till en början men nu när jag har fått smälta det och tänkt lite så är det iofs int så stor sak.

Såg just på facebook att det finns en sida: "Protest mot att Spotify läggen ner gratis-tjänsten". Jag var in och läste lite kommentarer där och de som protesterade hade verkligen inget att komma med. Däremot, de som förstod, hade väldans bra argument! Som exempel: "det är ganska otroligt att Spotify har kunnat hålla igång en sådan här tjänst med tanke på alla avtal som finns mellan skivbolag och artister, det krävs massor med arbete för att Spotify ens ska existera! Att betala ca 5 € i månaden, för att få lyssna på en stor del av den aktuella musiken är faktiskt inte mycket".

"Om musiken är så pass viktig i ditt liv borde du kunna lägga 5 € åt sidan för denna fantastiska tjänst!"

Jag håller absolut med! Klart det är synd att man int får lyssna gratis, men det är inte heller några stora summor vi pratar om så om jag tror att jag klarar mig utan Spotify så skall jag int klaga. Och klarar jag mig inte, då betalar jag den lilla lilla summan i månaden!

För övrigt är här super härligt väder! Solen skiner och det är varmt ute och jag skall rusa iväg på dansträningar! :D 

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥

Kommentarer
Postat av: Christina

Inte skall de ju stänga ner gratistjänsten.. de skall ju bara göra den mindre. :)

2011-04-17 @ 14:03:17
URL: http://christina.ratata.fi
Postat av: Miriam

Jo, nå d sant. Men å andra sidan så gör dom den så liten så man nu nästan int kan använda den eller har nån nytta av den :)

2011-04-17 @ 14:52:36
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0