keep my mouth shut.

ja ha int skrivit på ett tag, jag vet. Egentligen har ja haft massa att skriva om, men jag tog det beslutet att d var bäst att va tyst den här gången...

I onsdags hade vi litteratur seminarie i skolan kring en bok som heter "Sorg hos barn". Det var mycket tyngre än jag trodde, känslosamt men mycket givande. Man måste verkligen fundera över sådana där frågor ibland. Men roligt, påstår jag int att det var...
Genast efter det hade vi ett ganska känsligt klassmöte också. Det tänker jag inte kommentera desto mer, även om jag har mina synpunkter...
samma sak gäller torsdagen. Stämningen var mycket bättre men jaa...ja säger bara att ja e lite less på systemet.

Igår var jag och Ida och träffade våra finska vänner (samarbetet med yrkes), det var riktigt roligt. Vi talade bara finska, så jag fick öva en hel del, och kul hade vi! Sku va roligt om det int sku ta slut fastän samarbetet sen tar slut...
nåja sen fixade jag, Linda och Nela en plansch för barnteatern, vilket tog lite tid, men till slut fick vi ihop någo. Den kommer säkert upp sen då den har godkänts av klassen :)

Igår kväll var ja på träningar (istället för idag) vilket int riktigt var min dag. Jag kände mig lite upp och ner och kunde int riktigt koncentrera mej + att min fot skrek VILA!
Idag då jag steg upp, haltade jag :(

under dessa tre dagar har jag funderat en hel del och jag är börjar bli så himla less. Jag förstår helt enkelt int vad det är som e så svårt? Efter 1 1/2 år tycker man att det borde bli nån förändring, jag tycker det bara ha blivit värre. Motivationen att själv försöka få någo vettigt i det här ligger långt nere på minus. Hur man än försöker så blir det sämre eller så händer det inget över huvudtaget. 
Sen har jag å fått höra att det här med å skriva grejer på bloggen kan sätta en riktigt i pisset, det är nämligen svagt att skriva här men int säga ut det. Ja, ibland är det så, det kan jag hålla med om till en viss del - men hur är det då man försöker säga, försöker få någon att förstå och det inte tas emot, eller det inte går hem?
Vad gör man då?

Annars kan jag ännu lägga till att det här var sista gången jag gjorde något sånt här! Jag tror int att ni vet hur mycket energi jag satt ner på det, och hur gärna jag ville få det att fungera. Och det handlade inte om mig. Den här gången var det inte för mig, det var för någon annan. OCH det var dessutom frivilligt, ingen tvingade er. Därför förväntade jag mig något helt annat än vad jag fick. Och det var inte första gången.

det var någon som sa att jag lever i nån form av drömvärld...hmm, snart börjar ja faktiskt tro det, och DÅ är det inte bra.

Nåja, fick just ett samtal av bästa V :) och jag blir alltid på lika gott humör! NU skall jag på allvar fundera vidare på min/vår idé... och nu skall jag aktivera mej med skoluppgifter, vilket jag har försökt i 3 timmar nu ;) oops!

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0