Cause you had a bad day ♪♪

verkligen inte min dag idag...

Det började med att jag sov dåligt, mådde illa på morgonen och måste till skolan. Hade naturvetenskap idag som var mega tråkigt, vi skulle visa någo experiment, det var helt chill, men ganska tråkigt måst jag säg. Sedan måste vi förstås fylla ut timmen med något annat mindre intressant...

På rasten fick jag i mig ett äppel, tur det iaf för sen hade vi Bild & Form - mitt absoluta favoritämne (NOT!). Jag hade ingen lust och ingen ork, kände mig så slut och kunde inte riktigt bestämma mig för om jag var hungrig, ville spy eller annars bara mådde illa :/

Tryckte i mig lunchen i skolan, som egentligen var jätte god, fast jag inte var så på hugget. Och då jag skulle lägga bort brickan och sånt, så var korgen med glas lite sned och Jannica vågade int lägga dit sitt glas ifall den skulle ramla. Och SÅKLART skulle envisa Miriam vara så dum att hon måste prova om det höll. Första glaset - det gick bra, andra glaset....kraaasssccchh..... ååååh TYPISKT!! Skrämde livet ur mig själv och säkert resten av skolan på samma gång.
Nåja, enligt köksan betyder skärvor "lycka" så vi får väl se...

På vägen hem sjönk humöret till botten. Färdigt halvt irriterad och sur och så hör jag den där kommentaren som är såå onödig!! Och jag ångrar fortfarande att jag int svängde mig om för att tjafsa tillbaka! Jag menar hallåå, om det nu stör dej så låt det störa, men håll nu käften iaf!
Jag växte upp med dom där kommentarerna och till en början tog det förstås ganska hårt på en, men efter en tid insåg jag att samhället antagligen int kommer att ändra sin syn så då får jag väl bara strunta i det, vilket jag för det mesta gör. Men idag blev jag arg, fruktansvärd irriterad och arg för att jag vet att det finns såna som fortfarande tar illa vid av sånt där och som inte vågar något annat än å gå hem och känna sig värdelös.
vad lär sig egentligen ungdomarna i skolan?? Jo, en massa onödig fakta som de ändå int bryr sig om eller kommer ihåg, istället för att lära sig lite om omgivningen de lever i, världen. Jeppis är bara ett pyttelitet sandkorn i det stora hela och jag tror int man kommer så långt med den där inställningen du visa idag!
Nästa gång skall personen få sig en läxa, det kan jag lova!

Nåja, sen kom jag hem, fortfarande irriterad och sur, ringde till dagiset jag skulle få fara på praktik till och fick veta att jag ändå inte kan vara där. Ja, men det var ju jätte roligt att höra, min plan sket sig och jag hann tänka ut det värsta tänkbara scenariot innan jag ringde till nästa dagis...
men liiite tur hade jag även en dag som denna - för jag fick nämligen en plats där, lite längre bort än jag hade hoppats men det skall väl gå bra.
Lite extra motion om int annat :D

Nu tror int jag att jag skall skriva så mycket mer - jag har inget skoj på hjärtat att berätta så då kan jag lika gärna vara tyst! Hittills har det varit en dålig dag och tyvärr fick ni också ta del av den...

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥


Kommentarer
Postat av: They can't hurt you unless you let them

Haters only hate the things that they can't get and the people they can't be.

2011-01-28 @ 22:36:20
Postat av: They can't hurt you unless you let them

Haters only hate the things that they can't get and the people they can't be.

2011-01-28 @ 22:37:39
Postat av: soffi

hujj, nu blev ja lessen..! :/ va va de för kommentar? en stor kraam till världens bästa miriam!!!

2011-01-29 @ 15:38:47
Postat av: Miriam

nåå, tack Soffi! <3 ja, alltså kommentaren var int SÅ farlig, int sku ja annars ha brytt mig, men just den där dagen va allt åt pipan :/

men tack för omtanken :)

2011-01-29 @ 17:45:36
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0