förolämpning eller komplimang?

jaa, vad säger man åt en farbor som tror att man är 14 år??

Så här gick det till:
Jag och Ida va på kaffe och i bordet snett mitt emot satt några killar från brorsans gamla fotislag. Efter en stund kom det en gammal gubbe och sitta i bordet bredvid oss. Och så hör jag då han frågar: "varifrån är du?" så var jag artig och svarade helt kort på hans fråga. Sedan frågade han hur länge jag har varit i Finland och också då svarade jag snällt "ända sedan jag var liten". Då tyckte han att "ja, det är länge och nu är du 14". "Nää, jag är nog lite äldre än så", svarade jag besviket.

Det var int så roligt kan jag säga och det som var ännu värre var att den här gubben pratade med jätte hög röst - hela cafét blev tyst och de halvt kända killarna satt och skrattade.
Så vad gör man!?
Nu behöver jag ju int vara på stan så mycke i Vasa då jag redan har skämt ut mig tillräckligt :P

Förmiddagen gick bättre! Då var jag, lillingen och hans mamma och pappa till simhallen och simmade. Brorsan och jag var en sväng via gymmet och sedan joinade vi i simbassängen. Jag och Filip var i barnbassängen och plaskade, hoppade, busade, skvättade vatten på de andra och dansade till vattenjumppa musiken :) Sedan gick vi till baby sidan och hoppade lite och lekte med båtarna där. Lite konditionssimning hann jag också med - men insåg ganska snabbt att det inte var lika roligt.
Som avslutning fick Filip vara i stora bassängen med oss alla och vi hade lite simtävling han och jag. Han vann varenda gång! (med lite hjälp av pappa) En mycket ivrig och duktig simmare är lillingen. Det har han säkert fått från mig ;D - jag var också sån då jag var lite. (synd bara att jag har tappat lite av det, får nog börja hårdträna om jag ska ha nån chans nästa gång)

Ikväll har vi busat ännu mera, det är alltså vår favorithobby om ni inte har märkt det ;) och jag gillar inte alls tanken på att de åker hem imorgon - tänk vad lugnt det kommer att vara här då, ingen action alls! Bläää :(

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0