Too much?

Egentligen har ja int nå vettigt å säga nu, men för att int behöva skriva på uppgiften som jag borde skriva så skriver ja lite här istället :D

Helgen blev lite annat än vad jag tänkte mig. Mitt mål var att vara aktiv och göra undan mina skoluppgifter så jag kan börja från Noll nu å int bli efter så mycket. Men den aktiva helgen spenderades till största del i sängen. Jag hade såå ont i magen + att jag var jätte trött så jag orkade helt enkelt int med något desto mer.
Veckan har börjat....sådär. Jag får inte alls gjort det jag vill och jag har spenderat mer tid på att fundera vad jag egentligen vill.

det känns ganska meningslöst att kämpa sig igenom en utbildning bara för att man borde bli något. Och det handlar inte om utbildningen i sig. Jag trivs med vad jag studerar, det är i huvudsak intressant, men just nu har jag ingen som helst motivation. Inte hade jag det under hösten heller och det var kämpigt. Vad skall det bli nu då?

Jag vill ju allra helst bara satsa på dansen! Jag gör ju det nu så mycket jag hinner, men jag vill mer! Det är jätte roligt och utan den sku jag aldrig i livet klara av skolan, men det går mycket energi åt att fundera på skolan samtidigt. (speciellt då jag prioriterar dansintresset)
Dessutom funderade jag häromdagen på hur roligt det skulle vara att dra en egen grupp, för lite äldre än 4-6 år. Typ högstadie-ålder uppåt. Jag har massor av låtar jag vill göra koreografier till, men än en gång har jag ingen att lära ut dem till :/ DET HÄR ÄR MITT DRÖM SOMMARJOBB!!

Ja, på tal om sommarjobb, så ska det också sökas nu och jag är i panik. Jag vet inte VAR jag vill vara, Vasa? Jeppis? Nån helt annanstans?  Jag vet inte VAD jag vill jobba med (förutom dansen, haha) jag vet helt enkelt ingenting!

Förutom allt det här och lite till har jag en annan tanke som snurrar i mitt huvud. Den är inte på det sättet jobbig, men jag funderar helt enkelt för mycket.
Jag vill leva i en fin värld, en vacker värld där alla kommer överens, alla har mat och kläder, ingen är ensam, alla har någon som håller dem kär. En värld full av färger, med klarblått hav, gröna ängar, fina blommor i olika färger, en blå himmel med en varm sol.
En värld som tyvärr inte existerar...



Jag vill att människor skall förstå.
Jag vill att de skall bry sig och tänka lite längre än bara på det som handlar om dem själva. Jag vill att det skall vara okej att tycka som man vill men ändå accepteras utan att man stämplas som en viss person. (nu menar ja int att det alltid är så, men det händer)
Jag vill att folk skall sluta klaga på vad de inte har och istället tänka på vad de har (gäller mig också). Och jag vill att de skall sluta skryta över vad de har och tänka på dem som inte har det lika bra.

Is that too much that I'm asking for?

(¯`v´¯)
`·.¸.·´
(¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥
(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0