there's always a choice

"If you’re always looking for reasons not to be with somebody, well you’ll always find them, and I guess at some point, you should let go and give your heart what it deserves"


Man har alltid ett val. Åtminstone är det så jag ser på det. Sen om det man har att välja mellan alltid är realistiskt och möjligt är en annan sak, men valet är alltid ditt. Att välja måste säkert vara bland det saker vi gör allra mest under vår livstid, för vi väljer hela tiden. När skall jag stiga upp? Vad skall jag sätta på mig idag? Vad skall jag äta? Vad skall jag göra idag? När måste jag fara? Vad skall jag göra på semestern? osv. Hela tiden väljer vi, ofta går det som på löpande band, andra gånger är det lite svårare.

Jag stod inför ett svårt val för ganska länge sedan, eller egentligen var det inte alls svårt, det var solklart, men hela situationen som jag befann mig i då, gjorde det svårt. Skulle jag fråga någon annan, vem som helst, så skulle man säga att jag valde fel, jag är medveten om det.
Men nu frågar jag inte om det var rätt eller fel. 
Jag vill egentligen bara berätta för den/de som det gäller att det var något som jag valde då, och var nöjd med i den stunden, men skulle jag göra om det om jag hamnar i en liknande situation? Nej. 

Och det här är inte rätt ställe att be om ursäkt på. Jag är int ens säker på om det alls lönar sig nå mer, jag menar, det var trots allt länge sen och situationen är inte densamma nu. Det här är sista gången jag tänker tänka på det, nu lämnar jag det bakom mig och där får det stanna.
Dessutom tror jag nog att jag själv var den personen som tog mest skada av det. Och oftast är det ju så med våra val.
Vi väljer det som vi tror är bäst för oss själva.
Tyvärr är människan ibland lite väl egoistisk...

Snart kommer jag att befinna mig i en situation där jag igen måste göra ett val om något som just nu känns svårt. Jag har funderat lite på det redan, men insåg att jag helt enkelt igen måste ha tålamod och känna efter i ett senare skede. Frågan är om jag ens har någon chans? Jag hoppas.

"That original feeling never went away
that's why I'm standing here today..."

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0