unexpected hero



Den här låten kanske inte riktigt fastnade i mitt huvud de första gångerna jag lyssnade på den. Men då jag råkade lyssna extra noga på texten tyckte jag bättre om den. Och så är det oftast. En låt som man bara hör i bakgrunden kan man tycka att är dålig, "den låter likadant som alla andra" brukar jag höra folk säga ibland, eller att "jag tycker int alls om den där musikstilen" (ex. rap, metal, pop, rock osv.)
Och visst är det väl lite så, att man lyssnar på den musikstilen man är van med, för man vet hur den typiska stereotypen är för varje stil. Så tänkte jag också förr, jag lyssnade sällan på t.ex. rap, metal, rock... men nu, nu är jag öppen för nästan allt :D

För mig är en bra låt, förstås musiken och att artisten sjunger bra, men något som nästan är viktigare är nog texten. Är det en bra text så tycker jag om låten oberoende, är musiken bra och texten värdelös, så värderas den int så högt i mina öron...

Härom dagen blev jag t.ex. tipsad om ett band jag aldrig själv skulle ha hittat, men efter några låtar, insåg jag att dom faktiskt var ganska bra. Yes, nu fick jag nånting nytt att lyssna på :)
Jag älskar ju att lyssna på musik, så jag blir jätte glad då nån tipsar mig om artister eller låtar jag inte har hört.
Så har du en artist eller låt du tycker riktigt mycket om, som int e alltför känd (för då har jag antagligen hört den) så kommentera gärna. Jag blir glad för allt! :D

Jag googlade på Natasha Bedingfields nya album, för jag ville veta hur hon hade kommit på att albumet skulle heta "Strip Me". I en intervju hade hon själv sagt såhär: "I've titled the album "Strip Me", because it's about stripping down who we are as humans. We're united by our needs, our desires and our pain, all the different things we go through together. Strip Me, felt like it explains what the songs are about more than any other title I could think of."
Och när jag nu har lyssnat på detta album ett x-antal gånger, så tycker jag att hon beskriver det helt rätt!

"Don't judge me for who I'm not,
and we'll get along.
Give me all that you got,
and somehow we'll belong.
I could sleep at night,
if I knew that you were
always staying 'round."


(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                     (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0