mitt gamla fritidsintresse...

Idag har Wasa Football Cup sparka igång och matcher har spelats hela dagen. Vi har en bekant i Tyskland som är fotbollstränare och är här nu med sina pojkar, så nu har vi nån att heja på :) Att komma till "monitoimi", som vi kallade dem (MTV-planerna), är varje år en lika skön känsla. Men åååh vad jag saknar fotbollen då jag ser på barnen som spelar.
Det var så roligt då man var liten, och jag blev riktigt till mig, nästan så att jag tänkte springa in på planen och börja spela. Det kunde jag ju inte, dels var det pojkar 10 som spela och så kan man nu int annars heller bara göra det. Men istället satt jag bredvid och referera åt pappa vad de gjorde bra/kunde ha gjort bättre osv. Det var så roligt att kolla på så jag tänkte glömma bort att jag faktiskt har jobb ännu imorgon.
På lördagen på dagen skall mitt kusinbarn spela på torget så det måst jag kolla. Di e så söta dom där små då dom springer på torget ;)

För övrigt har det varit väldigt varmt på jobbet idag, men skönt för jag har vattnat hela dagen, rätt så chill dag.

Nu är jag hungrig och skall äta, packa väskan för imorgon, och förhoppningsvis vara lite tidigare i säng idag :D

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0