tennisbollar, Salsafest, köpstopp.

Hej igen!

I fredags var det då sista dagen för veckan som vi hade dans, måst ärligt säga att det var riktigt skönt. Visst är det roligt, men lite paus vill man ha, å tänk - ingen balett på två dagar :D
På modernt hade vi ingen musiker så vi kastade tennisbollar :) Hahah. det var så sjuukt roligt. Vi stod alla i en stor ring, å först sku man säga sitt namn å klappa en rytm och så sku alla göra likadant. Sen skulle vi kasta runt EN tennisboll. Man fick inte kasta den till någon som redan hade haft den. Efter det skulle vi minnas vem vi kastade åt och vem vi fick den av och så körde vi igen ett varv - man skulle alltså kasta till samma person som tidigare. Med tiden kom det en boll till, och en boll till, och ännu en boll till osv. Sammanlagt hade vi 5 bollar i rörelse samtidigt, man måste va koncentrerad om man int ville ha den i huvudet. Jag lyckades kasta bollen en gång i huvudet på vår lärare (som tur var vi så många så hon visste int att det var jag) :D För att göra övningen ännu lite svårare fick vi olika saker som vi skulle göra då vi fångade bollen (fånga - hoppa - snurra ett varv - kasta iväg) var kombinationen till slut. SÅ det var mycket att tänka på. Igen fick jag en fördel från mitt f.d. fotbollsliv (å alla andra bollsporter man lekte med som liten). Jag hade lätt för att ta emot och kasta iväg bollarna, samt hade lite koll på vad de andra gjorde. Ibland undrar man vad folk gör på skolans gymnastiklektioner =)
Nåja, resten av lektionen gick ut på lite andra boll-övningar + lite följa john - alltså en ganska "lugn" timme.

Igår, lördagen, kom Rebecca ner å hälsa på = å d ha varit en jätte skojig helg. Vi gick på stan heela dagen igår, från klockan cirkus 10 till cirkus 7 för att fortsätta på salsafestival på Grönan (Gröna Lund). Det var ju å lite annorlunda - jag dansade inte utan satt och kolla på och iakttog å kommenterade alla andra som dansa (haha, ganska elakt, men ingen behövde ju höra mina tankar) nä, det fanns faktiskt människor av alla slag, de som dansade bra och var medvetna om det, de som dansade för skojs skull, å de som så gärna ville dansa men inte riktigt fick till stegen. Som sagt, en intressant blandning som var kul å titta på ;)

Jag/vi hann också träffa Malin en sväng igår, fika, det var jätte kul å så träffa jag ju Camilla här tidigare i veckan. Det är så kul å va i Stockholm å int endast springa på stan ;)

Jag å Becca hittade en butik igår som sålde bort tavlor, jag köpte två super fina, ganska små för endast 49 sek. Det är ju ingenting! Där va en till jag lätt skulle ha köpt för 40 sek men den var så stor så jag tror int mamma å pappa sku ha blivi så glada på att släpa hem den.
Ja, det har jag kanske int sagt, de kommer hit på tisdag, med bilen, för att sedan fortsätta nån annanstans, dvs. jag kan skicka hem lite grejer med dem :D det finns int en chans att ja sku få hem allt ja har nu, ja fick ju just å just hit mina grejer ;) Men nu har jag köpstopp! Jag får absolut int köpa någo mer!! Så den här veckan ska ja bara ta det lugnt, kolla på naturen, ööh.. ja int vet jag vad ja ska göra. Förutom att mamma å pappa kommer på tisdan så kommer å Daniel, Mirjam å Filip. Så då ska vi väl göra nå skoj som grabben tycker om :D det ser ja fram emot!

Nu ikväll ska ja bara softa å int göra någo, kolla tv. Det e lyx nu me alla svenska kanaler så det kommer mycket program hela tiden.

Tjingeling! Hur går det med midsommarplanerna??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0