träningsvärk + pengabrist

Go'kväll!

Nu är det en väldigt trött, slut och sliten tjej som anstränger sig för å skriva lite blogg :D
Nu har största delen av veckan gått, halva kursen, jag känner att jag redan har utvecklats och fått massor att tänka på. Lektionerna går så sjuukt snabbt, så det är synd att jazzen bara är 1h och de två andra är 1h 15min, man märker stor skillnad. Baletten blir tråkigare och tråkigare för varje gång, jag förstår nog varför jag aldrig har dansat balett förr, synd bara att den träningen är ganska viktig :/ Men kan man int göra den liite roligare? För just nu finns det verkligen inget roligt i den alls. Eller jo, det är roligt då man får låtsas se ut som att man äger hela världen, fast det känns int riktigt så :)

Jag glömde annars att säga att vi kör till Live musik (baletten och modernt). I baletten är det bara tråkigt och sövande, eftersom det är klassisk musik, och en gubbe som spelar på en flygel (en liten fördel har jag då jag har spelat violin - jag känner igen de flesta låtarna). På modernt, är det kul, då har vi bara trummor men det ger en häftig känsla.
Men jag måst säga en gång till, Jazzen är så otrooooligt kul. Första låten vi dansa till var en lugn och jätte härlig låt och den vi dansar till nu är super snabb och svängig :D (låtarna kommer upp senare).

Okej, men förutom dansandet...dagarna går jätte snabbt, jag e stressad över att int hinna gå på stan :) för egentligen har int jag hunni så mycket som jag trodde jag skulle hinna med... Nu är jag dessutom i princip utan pengar, har ca 400 kr kvar av det jag hade med, och jag hade int tänkt att jag skulle använda mer än det. Men jag måst ännu: fixa min iPod (lär kosta en hel del), köpa rakpermanent till håret + hårförlänging, köpa en bikini (har int ännu hitta en enda som jag ens skulle kunna tänka mig), köpa knäskydd och så var det nog något till. Plus att jag snart måst fylla på resekortet, ta mig ut till flygplatsen och så lite pengar till mat. Fast maten är nog något jag verkligen int satsar på nu. Jag får ju äta här där jag bor, men min lunch i stan blev sist en liten semla :D jag vill ju int slösa pengar på mat, fatta va onödigt! :D

Så bara ett litet tips sen ti er där hemma, jag är pank. Om ni har pengar över så dela med er till de fattiga ;) (dvs. till mig, så att ingen missförstår)

BTW, om DU befinner dig i Vasa 23.6 natten till 24.6 så skulle jag vara i stort behov av skjuts, från flygplatsen in till stan. Det går ju att ta taxi, men jag sku int vila betala en förmögenhet. Hojta till här, eller messa mig om du har min nummer. Då skulle jag vara mycket tacksam :)

Tack och hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0