Tjejfavoriten gick och vann!!

"I will be popular,
I will be popular,
I'm gonna get there, popular

My body wants you girl,
My body wants you girl,
I get you when I'm popular"



Vinnarlåten i Sveriges Melodifestival - Eric Saade...snacka om att ha bra själförtroende :D Jag har inte alls följt med så jag tänker inte diskutera om finalbidragen verkligen var de bästa eller int, men av årets finalbidrag tycker jag att Sverige valde helt rätt låt! Visst, den är enformig och texten är löjligt löjlig, men vad gör det då den fastnar och man kommer ihåg den?

Jag tycker, och har alltid tyckt, att Eurovisionen handlar mer om själva showen än om låten i sig själv. Halva världen kollar ju på den, och hur skulle alla orka titta om det bara handlar om låten och den som framför den? Då skulle tävlingen lika gärna presenteras i radio, på precis samma sätt. Men nu är det inte så!

Ett bra Eurovisions-bidrag skall antingen vara fartfylld med dansare (OBS! jätteviktigt) eller om det är en lugnare låt så skall artisten ha en otroligt bra röst, men också kunna framföra låten med känsla. SÅ det räcker inte, enligt mig, med bara en fin och bra låt. Därför förvånar inte Sveriges resultat mig det minsta.
De två låtarna med mest poäng, var helt enkelt de som hade bästa showen, så bra jobbat!
Ändå höll jag lite mera på Eric, jag menar, det skadar ju inte med lite ögongodis ;)

Men en sak till måst jag säga om kvällens melodifestival. Rockbandet som gjorde om förra årets vinnarlåt "This is my life" var verkligen urkassa! Eller kanske inte bandet i sig, men de förstörde en både fin och otroligt bra låt, totalt!
Ni som såg det här skall ta och lyssna på orginalet! Förhoppningsvis blir int rockversionen någon radiohit.



(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                     (¸.·´¨)¸¸.·¨¯`·♥


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker med att det var bra att han vann, jag tror saade kan ha en bra chans utomlands=) MEN jag håller inte med dig om att dynastin eller va de hette förstörde annas låt, haha jag tyckte iofs att hennes låt va väldigt bra, men jag tyckte även att deras rockballadveriion av låten blev helt grymt bra den med.. haha smaken är som baken:)

2011-03-13 @ 18:14:37
URL: http://lovetodance.blogg.se/
Postat av: Miriam

haha, jaa man brukar väl säga så :) men det e ju tur att man får ha olika åsikter :D

Ja, hoppas det går bättre för Sverige detta år!

2011-03-13 @ 19:22:26
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0