tråkiga skoluppgifter --> fantastisk bra musik

Sommarlovet har börjat och jag är kvar i Jeppis och känner inte av något sommarlov. Just det ja, det är ju för att fröken här har sparat en massa skoluppgifter som hon måste ta tag i nu. Hon visste att den här dagen skulle komma och hon har skjutit upp det i veckor, nästan månader. Int är det lätt, och just nu inser hon att hon har mer kvar än tänkt. Detta betyder att hon skulle måsta få massa inspiration, motivation och något smart in i sitt huvud, så att hon kan skriva undan dem snabbt som blixten. Hon har avverkat två uppgifter idag, men de var de lättaste. Så imorgon, helst ännu ikväll borde hon skriva undan resten av uppgifterna. Känns hopplöst.

MEN, det var inte det jag skulle skriva blogg om. Nej, det finns EN, bara EN positiv sak med det här. Och det är att varje gång jag verkligen måste koncentrera mig och skriva så måste jag lyssna på något heeelt annat än vad jag vanligtvis lyssnar på (och jag MÅST alltid lyssna på musik). Helt nya låtar, för har jag gamla låtar så sjunger jag med, eller måst upp och dansa mellan varven. Och eftersom jag inte lyssnar på vad som helst, så lyckas jag för det mesta upptäcka, för mig, nya artister. Och det är sådana artister eller sådan musik som man bra kan lyssna på då man gör något annat viktigt.

Igår var det en kille, men det inlägget skriver jag senare, eller imorgon, han är så viktig så han måst få ett eget inlägg, hehe :D

Ikväll är det också en kille, nämligen Magnus Weideskog som får stå i spotlighten. Otroligt skön musik, härliga låtar, jag har ingen aning om vem killen är, och jag är för trött för att googla, så vill ni veta det, får ni lov att googla själva :D
...
Okej, då jag letade efter ett youtube klipp med honom för att lägga upp här så såg jag att han också sjunger covers. Några hann jag lyssna på, mycket bra = me like :) Han har så skön röst, det klingar så fint i mina öron!

Nu skall ni få ett smakprov på Magnus:


"...Så du blundar och låtsas som att du inte ser,
att alla brister som han har bara blir fel.

Du skall veta att du är värd så mycket mer.
Han ljuger för dig och han sårar dig så lämna honom nu. 
Åh jag vet att det är svårt att vara själv.
Men han ger dig ingenting du vill ha, så lämna honom nu.

Du måste sluta hitta skäl att stanna kvar.
Han är inte bra för dig,
snälla ge dig av..."

Lite tragisk text, men värd att tänka på nu som då, OM man är i ett förhållande som inte känns riktigt på topp.
För en gångs skull kan jag säga något positivt: jag sitter inte i den situationen, hah!! Nä, för jag e ju singel :D  *blink blink*

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0