En bra dag!

Igår var det en skojig dag!

Först va ja i skolan, sen hem en kort sväng och så tillbaka till skolan på BodyBalance. Det var första gången för mig, men riktigt bra var det. Hälsosamt med lite variation från dansen :)

Efter det deltog jag, Nela å Paukku i en hälsomässa som ordnades i skolan. De höll på ställa i ordning då vi var påväg hem och så insåg vi att de just skulle öppna och att man fick gratis massage osv. så vi beslöt oss för å gå kolla lite. Det fanns olika stationer som man skulle besöka. Man fick mäta blodtryck, kolesterolvärde, blodsockernivå, lungstyrka, kondition, räkna ut sin egentliga hälsoålder, vikten och fettprocent och så fick man anti-stress massage.
I slutet av rundan satt det en läkare som gick igenom alla resultat och berättade vad som var bra/dåligt och vad man kunde tänka på eller förbättra. Det var väldigt lärorikt, arrangörerna var mycket hjälpsamma, man kunde fråga vad som helst och de försökte verkligen svara ordentligt.
Visst var det lite skrämmande och få de där mer känsliga resultaten, men det var jätte nyttigt. Så om ni har möjlighet att någon gång delta i något liknande så gör det! Det lönar sig att hålla reda på såna här saker redan nu så man vet vad man skall jobba med så att man mår bra sen då man blir äldre. :) Hett tips!!

Efter detta bar det genast av till gymmet på Feel The Vibes, som int har hållits på länge p.g.a. för lite folk. Men några var vi, och det var också mer annorlunda än vad jag har gjort så det va skoj. Hon d Jeija kan nog va lite sneaky ibland (överraskade mig med att hjälpa till att instruera), men det var bra gjort och det gick helt okej. Som sagt, det är så man lär sig och med ett bra stöd av instruktören och vänligt mottagande av deltagarna så var det inte så farligt :) Sedan fick jag också svar på en fråga jag har funderat på länge!

Well, det var en dag med mycket nya händelser och skojigt var det!

Sen tack vare facebook så blev jag tipsad om att lyssna på ett rörande uppträdande av Krista Siegfrieds. Efter några klick till hittade jag hela Daisy Jacks spelning som de hade i onsdags. Dom e jätte bra och att se dem Live skulle jag rekommendera. Men då man inte har möjlighet till det så kan man gå in å kolla den här livespelning

http://yle.fi/extrem/artikel/yle_arenan/41772-Svenska-Talande-Klubben-Daisy-Jack-hela-spelning

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
    (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0