Sleepless.

God morgon! Det är vääldigt sällan jag är uppe "frivilligt" den här tiden. Efter 4 timmars sömn tyckte tydligen kroppen å hjärnan att det var dags att vakna. Jag hade i och för sig en lite otrevlig dröm där jag fick kryckor å måste hoppa runt på dem några veckor. Och då jag väl hade vaknat och insett att så kommer det inte att bli, så var det inte konstigt att hjärnan funderade vidare till nästa sak...

"Your Mind is swollen,
from months of thought without release
they've taken their toll on you..."



...Egentligen är det inget jag vill tänka på, men jag kan int låta bli. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Ju snabbare veckorna går och dagarna flyger förbi, desto mer panik får jag. Ångesten över att veta att tiden börjar rinna ut...

På våren börjar alla vår- och sommarkänslor komma fram och de flesta längtar till sommarlovet. En del så mycket att de redan vid julen börjar räkna ner tiden - Sådan var jag också kanske någon gång för länge sedan :) (153 dagar kvar till sommaren, 92 dagar kvar, 77 dagar kvar.... osv.)
Men för mig handlar den där nedräkningen om hur lite tid jag har kvar här med det och dem som betyder allra mest! Den där osäkerheten och ovetskapen om vad som kommer hända sen gör mig förvirrad och jag kan int riktigt slappna av innan jag får några svar. "Tålamod, tålamod, allt ordnar sig å bla bla bla" jo tack, jag vet det! Men ändå!

Visst kan man säga att jag borde ta vara på och njuta av det så mycket jag kan, och det gör jag. Men att inte tänka på att jag en dag kanske står där utan allt det här som har förgyllt mina dagar, dvs. dansen och träningen, är ganska svårt då jag blir påmind om det för varje dag som går.
Det är klart att det finns möjlighet till det nästan var som helst, och det handlar ju inte om att jag ska sluta, utan mera om att det aldrig kommer att bli desamma. Det går inte att ersätta en dansgrupp, eller en tränare! Det betyder inte heller att det inte finns något annat bra, men ja ni kanske förstår vad ja menar. Alla har väl någon eller någonting som de har varit tvugna att lämna av olika orsaker, så ni vet kanske hur det känns.

Nåja, hur som haver - dom här tankarna kommer å går ibland, oftast försöker jag hålla dem till mig själv, men lyckades int så bra med det denna gång. Jag försöker verkligen att tänka positivt!!


Nu har jag då alltså tre hela timmar på mig innan jag ska vara i skolan. Hmm..hinner ju med fast hur mycke som helst. Kanske bra å va morgonpigg mellan varven (ZzzZZzzzzzzZZZz), visst "pigg" var det :)

Trevlig Påsk annars! Jag åker hem till Vasa idag, det börjar vara ett bra tag sen sist. Mammas mat, TV, vänner å annat skoj står väl på schemat. Får se vad som händer å sker :)

See ya!

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
   (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0