Dancing makes me happy :)

Det där lilla tomrummet som jag har känt hela sommaren försvann idag, då jag ääntligen fick dansa! ♥ I några dagar framåt kommer vi (Tanssikoulu Kipinä) att ha intensiva träningar inför Konstens Natt i Vasa, som är på torsdagen (9.8). Jag är med i två grupper, Street och Show, och sen kommer deras egna grupper att uppträda med olika koreografier, så det blir mycket dans!
 
Idag började vi på Street-koreografin och den va så niice, kommer å bli jätte bra har jag på känn :D Men det kändes nog lite stelt och dansa, får hoppas att den stelheten försvinner ganska snabbt.
 
Imorgon fortsätter vi med Street och börjar på Show-dansen. Det ska bli spännande, fast jag fasar för piruetter, hopp, benkast och allt som har med vighet att göra ;) Provade på lite av det i måndags då jag va på intagningar, huhhu, piruetterna gjorde mig snurrig på direkten, kickarna som sku kännas lätta å flyga, kändes tunga som sten - så nu blir det effektiv stretchning och snurra-runt träning och så får vi hoppas på det bästa :D
 
Oj, det här inlägget handlar bara om dans märker jag. Men tänkte faktiskt härom dagen att bloggnamnet inte riktigt alltid matchar med det jag skriver :D eller egentligen ganska sällan ;)
 
Så idag fick det handla om Dance with rythm!
 
(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
   (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0