POPkalaset!

Igår for jag å Soffi till Popkalaset i Jeppis. Jag är supernöjd med artisterna! (fanns förstås både bättre å sämre) På dagen var det soligt och jätte varmt så där satt vi med vår picknick och lyssnade på musik, vad är bättre än det? Sen mot kvällen blev det molnigt och började regna mot slutet, men som tur var höll det int i sig så länge.

Nina Lassander
gjorde en super bra entré. Hennes låtar, både nya och gamla, har ett härligt sound och hon är så duktig sångerska. Hon var en av mina favoriter. Krista Siegfrids och Daisy Jack levererade som vanligt med fullt ös, gillar starkt! Fick också där höra nya låtar, partymusik för hela slanten :)
Som sista artist var det Timbuktu, och jag tror att nästan alla var där bara för att se honom. Och visst var han helt super! Där stod man nog inte stilla en enda sekund och trots trängseln och de långa människorna framför lyckades jag ändå få en glimt av den stora orkestern han hade med sig på scenen. Jätte bra live-musik!!

Jag fick även ett nytt favoritband att börja lyssna på, The Pusher. Jag hade ingen aning om vem de var innan ungefär halva konserten hade gått då det slog mig att jag kände igen killarna. Jag var å kolla Erik Grönwall för nåt år sen i Vasa och då var de här killarna i bandet. Men nu hade de tydligen eget på gång, och tack å lov för det eftersom de var sjuukt bra!

Här är ett smakprov :)



(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                     (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0