01:19:41

...så länge varade mitt telefonsamtal med min Hesabo ♥ Och det var så rooligt å tala, vi hade ju massor å diskutera. Vad händer just nu i våra liv, vad har vi för planer, SOMMAREN, jobb, studier, resor, KILLAR, drömmar osv.
Ja, ALLT mellan himmel å jord :)
Superskoj å catcha upp lite.

Sommarjobb e ju allti ett dilemma i sig och det är ALLTID samma sak. Medan det ännu e vinter ute ska man va tvungen å tänka på vad man vill jobba med och framförallt var man FÅR jobba! Det e ju int precis så att man kan välja å vraka bland en massa alternativ. Och speciellt int i min kommande bransch (usch va det där lät konstigt), men ja barnträdgårds- lärare (btgl)!
Hallåå, de flesta daghem e ju stängda under sommaren eftersom barnen då e hemma med sina föräldrar. Och de få daghem som har öppet slår ju ihop personalen så di behöver ingen ivrig, frivillig nyutexaminerad (förhoppningsvis) btgl!

Nu har jag dessutom det dilemmat att jag inte riktigt vet VAR jag vill vara under sommaren å vart det bär av till hösten. Vasa är verkligen inte så lockande alls och eftersom jag vet att ja int kommer å va där ti hösten så känns det "onödigt" å spendera de härligaste månaderna på året i den lilla staden där jag alltid ha vari på sommaren!
Vasabor
: Ta inte illa upp nu! Det är klart att ja sku saakna er!! Men ni får gärna komma med nån annanstans! :)

Helst sku ja vila vara på flera ställen samtidigt: i Jeppis för ED:s, träningens å min tränares skull, i Hesa för min hesabos skull :), i Åbo för mina brorsöners skull, å så finns d lite andra positiva saker me att bo söderut ;)
Men det gäller ju att gärna hitta ett jobb också! Eller som vi diskuterade idag på telefon, int sku det vara helt dumt å bara njuta en hel sommar heller. Nu har man studera i 100 år å varje sommar sen några år tillbaka har man sommarjobba, på typ samma ställe dessutom. Kanske det sku va dags för någo nytt? Lite äventyr å action nu tack! :D

Nu ska ja sluta va så här djupt funderare, hoppa i duschen (ja ha ju vari så busy att ja int hunni tidigare), å äta någo smått å gott innan det är dags att ta natten :)

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
   (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0