en gripande bok.

"Jag kan inte gå omkring och hata dem som har svikit mig och gjort mig illa, för det skulle ta all min kraft ifrån mig. Man måste försöka leva i nuet och hela tiden gå framåt, inte bakåt. Man vinner inget på att älta gamla oförätter och tänka på hämnd. Tänk istället på vad du vill göra med ditt liv."

Utdrag ur "Emma- Mias dotter" skriven av Mia Eriksson.

Den här boken har jag just läst ut och jag rekommenderar den starkt. Liza Marklund är en otroligt bra författare och har skrivit en serie om en kvinna som heter Mia. Gömda, Asyl och Mias Hemlighet är de tre första böckerna i serien och den här boken är en fortsättning från dem.
Böckerna baserar sig på en sann historia om en kvinna som flyr undan en våldsam man som hon har ett barn med. Det är en ständig kamp att försöka leva som "normala" människor, och de utsetts hela tiden för nya motgångar.

En bok som man läser från pärm till pärm, svårt att lägga undan den. Ofattbart!
Jag sku vilja träffa den här familjen, jag vill veta varifrån de fick sin styrka å aldrig gav upp.

Läs den!

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
   (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hejsan!



Böckerna om Mia är ju sannerligen väldigt spännande. Men det kan hända att historien inte riktigt stämmer. Jag har läst boken "Sanningen om Gömda" skriven av Monica Antonsson där hon försöker reda ut historien. Man kan ju inte med säkerhet veta exakt vad som stämmer och vem som har rätt, men Antonssons bok övertygar nog starkt om att ganska mycket i Mia-böckerna är påhitt. Enligt henne är verkligheten helt annorlunda än vad Mia påstått och det är många i Mias omgivning som blivit sårade av Mia, t.ex. hennes son, OCH "den farliga mannen", som visar sig vara en mycket vanligare man än vad Mia påstår. Boken finns nu uppsatt på Antonssons blogg http://sanningenomgomda.blogspot.com/. Jag hade också varit fängslad av böckerna om Mia och fick många aha-upplevelser när jag läste Antonssons bok. Jag blev också ganska arg på Mia och Liza ifall det är så att de har hittat på det mesta. //Sofie

2012-03-04 @ 13:44:24
URL: http://www.solskensflicka.blogspot.com
Postat av: Miriam

Hejsan!



Jo, jag vet. Jag har googlat å läst om dom där debatterna. Och visst är det tråkigt ifall historien int e riktigt sann, men å andra sidan tror jag int d omöjligt att d har hänt någon annan. Kanske int allt då på en gång, men vem vet? Jag tycker det var svårt att läsa böckerna utan att tro på det, så därför hoppas jag fortfarande på att de int ljög ihop något :) Tack för länken, kommer säkert att läsa den sen då jag har lite mer tid!

2012-03-04 @ 14:47:00
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0