läsa eller inte läsa - det är frågan.

Idag har det igen varit en sån där 8.30 - 20.30 dag! Hann vara hemma ca 1 timme innan det var dags å ge sig av igen.
Men int klagar jag - ja fick ju fara å dansa iställe för å sitta hemma å läsa på tent, så bättre hade det inte kunnat bli :D

Alltså jag undrar...VEM kom på att man skall ha tenter i skolan? Det måste vara bland det sämsta idéerna som har med inlärning att göra. Man lär sig int, Jag lär mig inte, genom att läsa till tent. För då stormläser man å försöker memorera allt viktigt. Man funderar ut vilka möjliga frågor som kan komma å vad man då skall svara på dem. Oftast klarar man det helt okej, sen går det en vecka å sku man få samma frågor då igen så kommer man int ihåg någo. För det har försvunnit!
Så VARFÖR använder lärare den här metoden då de själva ibland anser att det är ett dåligt sätt att lära sig?

Mitt dilemma nu är att jag inte riktigt vet hur jag skall göra. Jag borde ju läsa istället för att chatta på facebook å skriva blogginlägg. Men med tanke på att förra natten blev väääldigt kort å ja ha vari igång hela dagen så pallar int riktigt min hjärna med å ta in någo mer nu... fast å andra sidan, då har jag bara imoron på mig att läsa, vilket betyder stormläsa, å vad lärde vi oss just av det?..... Just det, totalt onödigt!!

Okej, nu skall alla som är under, ööhh...18 sluta läsa här! :)
Det är bara "vuxna" som får ta del av funderingen nedan!


Min kära bror sände mig en gång ett kort med en text som jag inte kommer att glömma:

The more I study,
the more I know.

The more I know,
the more I forget.

The more I forget,
the less I know.

SO WHY STUDY!

Hahha, kunde man ha mer rätt!! :D

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                     (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0