oh nooou :D

Det här inlägget kommer int att handla om något större och viktigare ämne än "Mitt hår" :D
(Många undrar ibland hur det "egentligen" ser ut osv. så...)
Det har en helt egen livshistoria.
Och nu tänkte jag skriva lite om den :)

Då jag var liten hade jag jätte krulligt hår (det var på riktigt heeeemskt) å super jobbigt å sköta. Nu då jag ser tillbaka kan jag hålla med om att det var helt sött. Men nästan alla frisyrer och kläder på barn ser ju sött ut, så det räknas inte!

Sen växte jag, inte håret, och efter otaliga försök i att få så där långt å fint hår som "alla andra" hade så beslöt jag mej för att göra en rakpermanent.
Jepp, de flesta far ti frissan å permanentar håret, men jag å mamma köpte rakpermanent från Sverige å gjorde det hemma. Jag minns ännu känslan jag hade av att för första gången känna hur håret hänger löst ner på axlarna å fladdrar så där fint i vinden. Jag minns att jag gick ut å bokstavligen studsa runt kvarteret ett varv på ett sätt så att håret sku fladdra ännu mer ;)

Nåja, den lyckan varade så länge tills håret började växa, eftersom då kom krullarna tillbaka. Efter ett tillräckligt långt mellanrum permanentade vi det igen å så har det fortsatt sen dess. Jag har t.o.m fått prova att ha riktigt långt hår (med lite fusk) å det var nog drömmen :) men den varade ju int heller så länge, eftersom det både var mycket jobb med det och dyrt i längden...å nånstans på vägen lärde ja mig att acceptera att mitt hår e nu bara så här :D

Och som med allas hår, tror jag, så finns det både för- och nackdelar... ja tror ja hoppar över nackdelarna, men en stor fördel är att det hålls som man lagar det. T.ex. Om jag har flätor en natt, så är det lockigt följande dag å då hålls det lockigt tills jag gör något åt det.

Nu har jag haft inbakade flätor några dagar och jag tänkte faktiskt bjuda på en bild...ja övar nämligen i att bjuda på mig själv lite grann :)

(Det syns int så jätte bra, men ja kan beskriva att det står ut, å det ser mer råddigt ut en lockigt) hahha.
Och jag sku gärna bjuda på en serie med Miriam 1 år, Miriam 4 år, Miriam 7 år osv...men dom bilderna har ja int här å det e kanske också lika bra ;)


De som har lockigt/krulligt hår vill ha rakt hår och de som har rakt hår vill ha lockigt. Det e ganska intressant!
Nå med dagens tekniker kan man ju ha hurudant hår som helst, kort, långt, krulligt, rakt, afro, tuppkam, ojämnt, jämnt osv....

(¯`v´¯)
 `·.¸.·´ 
                     (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer
Postat av: matilda

Jag tycker ditt hår är superfint miriam :)

2012-03-27 @ 21:44:38
URL: http://matildaochsaga.blogspot.com
Postat av: Miriam

Naaw, Tack Matilda! :)

2012-03-28 @ 15:12:58
URL: http://dancewithrythm.blogg.se/
Postat av: sofia

Miriam de e ju jättefiiint!!

2012-03-28 @ 17:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0