it's time for an update!

Nåjaa, nu äntligen kommer ja mej för att uppdatera igen. Jag vet att det är slött, men sen då ja ha hitta ny dator ska ja va flitigare! :)
 
Har haft 6 stressiga veckor på jobbet, trodde aldrig att jag skulle börja så här tufft som det har varit, men har klarat det bra trots alla omständigheter. Jag får tacka min underbara arbetskamrat och vän Nadja för det otroliga samarbetet. Vi har lärt oss massor och märker att barnen trivs, och trots allt tycker jag att det är det viktigaste. Att det pedagogiska arbetet fungerar är förstås också viktigt, men nog hinner de lära sig allt de ska lära sig också. Och det är roligt att se barnens framsteg, som de gör dagligen. Man får så mycket ut av jobbet och barnen, så jag ångrar inte alls att jag valde den här branschen (än så länge, hahha) :D
 
Tyvärr har mitt dansande legat på is ganska länge, och det är supertråkigt. Det får mig att sakna den "gamla goda tiden" i Jeppis där träningen hörde till min vardag och det var skumt om jag INTE dansade/tränade. Men från och med imorgon ska jag satsa hårt igen! Det blir så här då man kommer bort från det regelbundna, då känns det alltid tungt att börja pånytt. Men jag vet hur bra jag mår av att dansa och hur glad å lycklig jag är under/efter varje träning, som får mig att längta tills nästa. Den känslan vill jag ha tillbaka, och då behövs det en spark i baken!
 
Ja, förra helgen firade jag min födelsedag med att mamma och pappa kom och hälsade på och så bjöd jag på kalas för brorsönerna och deras mamma och pappa. Bakade för första gången en gräddtårta, vilken nog blev lyckad :) en chokladkaka å chokladkex hade jag också bakat. Som man märker bestod hela kaffebjudningen av choklad, hahha :D På kvällen var vi ut och äta, och min mat var såå god, nami nami mera sånt! :)
Det var en riktigt skön och rolig helg och mamma stannade ända tills tisdag, medan pappa var på kurs, så det var roligt med lite längre besök.
 
Den här helgen har igen gått alldeles för snabbt! På fredagen var jag hemma och tog det lugnt, myste framför tv:n :) och igår var jag bjuden på Halloween fest! Det var jätte kul, träffade nya människor (riktigt trevliga) och träffade första gången två arbetskamrater Nadja och Arlana utanför jobbet.
Tyvärr slutade kvällen inte riktigt som vi hade planerat...men jaa, vi får ta det pånytt en annan helg bara :D
 
Här i Åbo har vi snö, vilket jag inte helt gillar, men bättre med snö än med slask! Idag är det jätte fint väder ute, så jag tänkta ta mig ut på en liten promenad snart, kanske, om jag orkar, hehhe :)
 
Vad ska ja annat berätta? Jo, jag kommer kanske hem (till Vasa) nästa helg, OM jag får ledigt på fredag, hoppas hoppas hoppas! Det sku verkligen vara dags att träffa mina saknade vänner <3
 
Hei visste ni att Loreen har släppt ut sitt nya album!?
Härliga låtar, här är en av mina favoriter:
 
 

(¯`v´¯)
`·.¸.·´
                 (¸.·´¨)¸¸.·¨ ¯`·♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0